Tuesday, May 18, 2010

DO YOU HATE BORING SERMONS?

I found this brutally true article on http://emergingbracken.blogspot.com it was posted by Guillaume Smit
There is no excuse for a lifeless sermon. Although it remains a different matter to establish the criteria for lifeless sermons, I firmly believe in the vision that every preacher should engage in self-development to better his/her sermons.
After all, it is God's Word that is being proclaimed,
fellow believers that are being built up in faith, and spiritual seekers that are helped with the potentially life-transforming images of God's kingdom on earth.
If you preach, I plead, commit yourself to become the best preacher you can be. Now get ruthlessly honest about where you currently are ... and change!

I would like to encourage you to help me grow in my sermons. Be critical, and I will except it in love. Help me to grow as a pastor.  -Paul Barnard

3 comments:

  1. Ek moet se ek was mal oor die pinkster reeks oor Jakob (Jaco? Jacobus?) Ek is nie mal oor die dialoog tiepe preke waar daar 2 leeraars daar voor "gesels" nie. Voel of daar nie plek is vir iets spontaans om te gebeur nie.

    ReplyDelete
  2. Een van die belangrikste dinge wat ek by jou preke kry, Paul, is eerlikheid. Ek voel aan hoe jy preek soos jy dit met die Gees deurgewerk het. Hoe jy omgee vir die mense.

    Wat is die doel van 'n erediens? Om God te ontmoet. Om meer te leer van God se wil vir ons. As dit gebeur, was die erediens 'n erediens. Alternatiewe?

    So sĂȘ die Here! Dit is waaroor die erediens gaan? Wanneer jy die Here se Gees laat praat, dan gebeur dit. Dus, hou aan om God se boodskap eerlik oor te dra :-)

    ReplyDelete
  3. Een van my professors het gese, Daar is net een groter sonde as om in die kerk te slaap en dit is om op die preekstoel te slaap!

    Breda

    ReplyDelete